SAVE THE DATE: Forschungscamp 2022 / Science Camp 2022

Bitte merken Sie sich den 17. November 2022 in Ihrem Terminkalender vor, denn das ist der Tag an dem voraussichtlich ab 12.00 Uhr im Atrium des Konrad-Zuse-Hauses (IT- und Medienzentrum, Albert-Einstein-Str. 22) das diesjährige Forschungscamp der Universität Rostock stattfindet. Ein von der Graduiertenakademie organisierter Science Slam wird zusätzlich das Programm bereichert. Sich treffen, kennenlernen, sich informieren und sich austauschen – das ist der Fokus der Veranstaltung. Das Online-Anmeldeportal wird voraussichtlich im Mai 2022 geöffnet.

Weitere Informationen zum Forschungscamp 2022 finden Sie hier: https://www.uni-rostock.de/forschung/forschungscamp/ueberblick/

Um sich bestmöglich auf die Posterpräsentation im Forschungscamp vorzubereiten, empfehlen wir den teilnehmenden Wissenschaftler*innen, sich für den von der Graduiertenakademie angebotenen Workshop "Theorie und Praxis der Gestaltung und Präsentation Wissenschaftlicher Poster" anzumelden.

Please reserve the 17 November 2022 in your calendar since this is the day where this year´s Science Camp of the University of Rostock takes place from 12 am in at the atrium at the Konrad-Zuse-House (ITMZ, Albert-Einstein-Str. 22). A Science Slam organized by the Graduate Academy will additionally enrich the program. Also this year, a science slam enriches the program. To meet, get to know each other, get informed and exchange - this is the focus of the event. The exhibition space is limited to 70 posters. The online registration portal is expected to open in May 2022.

You can find more information on Science Camp 2022 here: https://www.uni-rostock.de/en/research/science-camp/overview/

In order to optimize the preparation for the poster presentation at the Science Camp, we recommend the interested participants to register for the workshop offered by the Graduiertenakademie: "Concept, Design and Presentation of Academic Posters". This course will be held in German language.